دادگاه اسپانیا پروژه سانتیاگو برنابئوی جدید را به حالت تعلیق در آورد
پروژه بازسازی ورزشگاه تیم فوتبال رئال مادرید به دستور دادگاه عالی اسپانیا به حالت تعلیق در آمد.

برنامه‌های جذاب باشگاه رئال مادرید برای بازسازی و تغییر شکل استادیوم سانتیاگو برنابئو به حالت تعلیق در آمد چرا که در بررسی‌های به عمل آمده توسط کمیسیون اروپا، این پروژه «کمک عمومی غیر قانونی» شناخته شده است.

رئالی‌ها در ماه ژانویه سال میلادی جاری برنامه‌های خود را برای ساخت استادیوم جدید سانتیاگو برنابئو در زمینی به مساحت 12 هزار و 250 مترمربع اعلام کردند که در این پروژه علاوه بر مسقف کردن ورزشگاه کهکشانی‌ها، ساخت یک مجتمع تجاری و یک هتل در جوار ورزشگاه در زمینی بلااستفاده که توافق شده بود به رئال واگذار شود در دستور کار قرار گرفته بود.

 

به منظور تصویب این طرح، شهرداری مادرید در نظر داشت در برنامه جامع شهری پایتخت اسپانیا که در سال 2011 تصویب شده است، تغییراتی ایجاد کند. به دنبال این تصمیم، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را به منظور بررسی وجود «کمک عمومی غیرقانونی» و استفاده احتمالی از منابع مالی عمومی برای کمک به باشگاه رئال مادرید،‌ آغاز کند.

 

در همین حال گفته می‌شود که گروهی از بوم‌شناسان شکایت‌نامه‌ای علیه رئال مادرید ترتیب داده‌اند و ادعا کرده‌اند که نسبت به انجام وعده قبلی خود برای احداث یک پارکینگ زیرزمینی و یک مسیر پیاده‌رو برای دسترسی به ورزشگاه اهمال کرده است.

 

با توجه به شرایط موجود، دادگاه عالی اسپانیا به این نتیجه رسیده است که تحقیقات کمیسیون اروپا دلیل کافی برای به تعلیق درآمدن پروژه 400 میلیون یورویی رئال مادرید است. باشگاه رئال مادرید 10 روز فرصت دارد تا اعتراض رسمی خود را به تصمیم دادگاه عالی اسپانیا اعلام کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: real ,

تاريخ : شنبه 11 مرداد 1393 | 13:27 | نویسنده : etrisa |